Geslaagde woonavond smaakt naar meer!

Op Woensdagavond 29 Mei organiseerde de VVD Maassluis een inspirerende woonavond voor haar leden en geïnteresseerden in Klein Café de Staat. De avond stond in het teken van de huidige woningmarkt, inbreng van inwoners, de uitdagingen en kansen binnen de gemeente, en de plannen en visie van de VVD voor de toekomst van wonen in Maassluis.

De bijeenkomst werd geopend door de spreekstalmeester Stefan Stolk, die de aanwezigen verwelkomde en het belang van het onderwerp onderstreepte. Vervolgens nam (oud-wethouder wonen Schiedam, oud tweede kamerlid) Fahid Minhas (Directeur NEPROM van de vereniging van project- en gebiedsontwikkelaars) het woord. Hij gaf een uitgebreid overzicht van de huidige stand van zaken in de woningmarkt, met aandacht voor zowel de schaarste aan woningen als de stijgende prijzen die veel inwoners zorgen baren.

Na de presentatie was het de beurt aan Dick Snoeck, Fractievoorzitter VVD Maassluis, om zijn visie te delen over de woningmarkt. Een belangrijk thema was het creëren van meer betaalbare woningen voor starters en jonge gezinnen. Ook werd er gesproken over het bevorderen van doorstroming, zodat ouderen langer zelfstandig kunnen blijven wonen en hun woningen beschikbaar komen voor nieuwe generaties.

Tijdens de interactieve sessie die volgde, kregen de aanwezigen de kans om vragen te stellen en hun eigen ideeën en zorgen te delen. Dit leidde tot een levendige discussie waarbij diverse onderwerpen aan bod kwamen, zoals de rol van de gemeente in het faciliteren van nieuwbouwprojecten, het belang van goede infrastructuur en openbaar vervoer, en de noodzaak om te blijven investeren in leefbare wijken.

De avond werd afgesloten met een netwerkborrel, waar deelnemers de gelegenheid hadden om verder te praten met de sprekers en elkaar. Er hing een positieve en constructieve sfeer, en veel aanwezigen spraken hun waardering uit voor de openheid en het luisterend oor van de VVD Maassluis.

Al met al was de woonavond een geslaagde bijeenkomst die niet alleen inzicht gaf in de woonproblematiek in Maassluis, maar ook liet zien dat de VVD zich actief inzet voor oplossingen die bijdragen aan een leefbare en toekomstbestendige gemeente.

De VVD Maassluis gaat dit jaar meer avonden organiseren en u bent daar van harte bij uitgenodigd.