Open dag gemeente Maassluis

Altijd al een blusrobot of drone bij brandbestrijding in actie willen zien? Of neem je liever een kijkje in een levensechte hennepcontainer? Wat nu als je 9 jaar bent en wilt trouwen met degene van wie jij houdt? Dat is allemaal mogelijk op zaterdag 15 oktober! Van 10.00 tot 16.00 uur zetten zowel de gemeente, brandweer als politie hun deuren letterlijk voor jou open.

Op drie locaties in Maassluis ben je van harte welkom. Een treintje zorgt ervoor dat je op alle plekken terechtkomt:

• Koningshoek 93.050 (stadhuis)
  • Elektraweg 3 (brandweer en politie)
  • Heldringstraat 6 (Stadsbedrijf).

Programma

Op het stadhuis gaan burgemeester en wethouders graag in gesprek met jou om te horen wat jij belangrijk vindt in Maassluis. De raadsleden gaan je kennis testen over het gemeentebestuur en misschien win jij wel die leuke prijs!

In de brandweerkazerne staat de dag in het teken van veiligheid bij brandweer en politie. De brandweer laat de nieuwste technische snufjes zien en de politie geeft je allerlei tips en trucs om inbraak te voorkomen.

Het Stadsbedrijf nodigt je uit om een kijkje achter de schermen te nemen en geeft onder andere uitleg over hoe een vuilniswagen werkt. En na een gesprek met de afvalcoach weet jij precies in welke container jij je gebruikte pizzadoos moet weggooien.

Kijk hier voor het volledige programma. Tot zaterdag 15 oktober!