VVD Maassluis gaat ''Even buurten''

Nadat in de afgelopen weken de nieuwe wijken ‘Balkon’ en ‘Wilgenrijk’ werden bezocht, was het nu de beurt aan de wat minder nieuwe maar zeker niet minder mooie Maassluise wijken ‘Boonervliet’, ‘Elysium’ en ‘Componistenbuurt’. Na de zware storm Eunice op vrijdagmiddag en -avond, was het enthousiasme bij de VVD Maassluis op zaterdag 19 februari jl. groot om met mensen te spreken in het kader van de Gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart a.s.

Maar liefst 10 lokale Maassluise VVD’ers (kandidaat raadsleden op de kieslijst en bestuursleden) trokken de wijken in en werden daarbij ook nog ondersteund door Mark Harbers, sinds begin januari Minister van Infrastructuur en Waterstaat in het kabinet namens de VVD. Mark Harbers was onder de indruk van de inzet van de lokale VVD’ers en was blij verrast om te zien dat heel veel Maassluizers heel tevreden zijn over hun directe woonomgeving en hun eigen wijk en daarnaast ook trots op Maassluis zijn.

Na drie zaterdagen ‘even buurten’ in Maassluise wijken is het inderdaad een van de conclusies dat Maassluizers het naar hun zin hebben in hun eigen wijk, dat samen met de buurt gezamenlijke activiteiten worden opgepakt en dat men over het algemeen trots is op de stad. Dat neemt niet weg dat er natuurlijk in iedere wijk dingen zijn die beter kunnen of die gewoon niet goed zijn. En ook naar dat soort zaken is de VVD Maassluis op zoek. Waar kan het nog beter! De bewoners van ‘Boonervliet’ hebben flinke zorgen over de ontsluiting van de wijk. De bewoners kunnen uitsluitend via de Sportlaan in en uit de wijk en in combinatie met komend en gaand autoverkeer naar en van VDL en Bequick levert dat regelmatig grote problemen op. De nieuwe sportzaal die aan de Sportlaan zal verschijnen maakt het probleem alleen maar groter dat bezoekers de al volle wijk in trekken om te parkeren als de parkeerplekken bij VDL volbezet zijn.

Verder zijn er in de wijk al langere tijd verzakkingen in de straten, aan stoepen en in groenstrookjes en is het kinderspeeltuintje achter het zwembad echt aan vernieuwing en/of vervanging toe. Ook een vaak gehoord pijnpunt is dat de gemeente niet reageert op meldingen van bewoners. Dat moet beter, aldus de lokale VVD Maassluis. En daar zal ook aandacht voor worden gevraagd bij de gemeente, in de Gemeenteraad en in de media.

In de middag werden ‘Elysium’ en ‘Componistenbuurt’ aangedaan. Daar waren de vaak gehoorde verbeterpunten de relatief beperkte parkeermogelijkheden (zowel qua aantal als qua grootte van de plaatsen), asociaal rijgedrag, hondenpoep en verouderde speelmogelijkheden voor kinderen. Ook de hoge ‘verkeersdrempel’ aan het begin van de Chopinlaan was een veelgehoorde ‘hobbel’. Ook in deze wijken was trots op de stad Maassluis en tevredenheid over de woonomgeving een mooie rode draad.

Ook in de komende weken komt de VVD Maassluis bij inwoners aan de deur. Onder andere de Steendijkpolder, de Drevenbuurt en de Vogelbuurt komen voor de Gemeenteraadsverkiezingen nog aan de beurt.