Wij stellen u voor: Nummer 4 op de lijst van onze Maassluise VVD.

Ik ben Hans van Gastel, 60 jaar en ik woon ruim 30 jaar in Maassluis. In de periode 2006 tot en met 2014 heb ik al de nodige ervaring opgedaan als gemeenteraadslid voor de VVD-Maassluis. Ik heb nu meer tijd en zou me graag weer inzetten voor het belang van onze fijne stad Maassluis.

Het midden- en kleinbedrijf is de banenmotor van de stad. Maar de coronacrisis heeft bedrijven en ondernemers in Maassluis (bijv. in de horeca, detailhandel en contactberoepen) hard en langdurig geraakt. Daarom willen wij onze ondernemers blijven ondersteunen. Niet alleen financieel, maar juist ook door de regeldruk te verminderen. Wij vinden het belangrijk dat naast de twee hoofdwinkelgebieden (Stadshart en Koningshoek) ook geïnvesteerd wordt in versterking van de twee buurtwinkelcentra Palet en Westeinde. Daarbij zullen wij er ons sterk voor blijven maken dat parkeren gratis blijft en dat er voldoende parkeergelegenheid in heel de stad aanwezig blijft.

Maassluis is een prettige en gezellige stad om te wonen en te werken. Betaald werk is belangrijk en zorgt voor sociale contacten, zelfstandigheid en eigenwaarde. Wie werkt, investeert in zichzelf en draagt zo bij aan de Maassluise samenleving.

Het verliezen van werk is erg ingrijpend. Wie naar vermogen bijdraagt kan op onze ondersteuning rekenen. Maar bij ontvangst van een uitkering verwachten wij wel een tegenprestatie.

Maassluis is ook een gastvrije stad. We sluiten niemand uit! In ruil voor die gastvrijheid vragen we wel aan nieuwkomers om de Nederlandse taal te leren en om zich onze normen en waarden eigen te maken. De Nederlandse taal is de sleutel tot succesvolle integratie en leidt naar werk. Voor migranten in de illegaliteit, afgewezen asielzoekers en haatpredikers is in Maassluis geen plaats.

Wij ondersteunen organisaties die integratie bevorderen. Geen subsidies aan organisaties die uitsluitend behoud van niet-Westerse normen en waarden nastreven!

Ook veiligheid, financiën, sport, duurzaamheid en betaalbare woningen voor onze eigen jonge starters en ouderen hebben mijn interesse. Graag maak ik mij sterk voor een nog mooier Maassluis.

Hans van Gastel, #4 VVD Maassluis