Tweede kamerlid Fahid Minhas op bezoek in Maassluis!

Samen met Tweede Kamerlid Fahid Minhas heeft de VVD Maassluis afgelopen zaterdag het Wilgenrijk bezocht. In dit nieuwe stukje Maassluis zijn we langs de deuren gegaan om met bewoners te praten over ontwikkelingen in de wijk. De bewoners wonen met veel tevredenheid in dit ruim opgezette gebied.

Een algeheel beeld is echter wel dat er overal te hard gereden wordt, met name op de rondwegen (Verreweg en Spiegeling). Ondanks enkele hekken en diverse borden met 30 km/uur, heeft dit nog niet het gewenste effect. Bewoners zetten zich samen al in om hardrijders aan te spreken en te wijzen op de snelheidsbeperkende maatregelen. Vanwege het groot aantal kleine kinderen in het Wilgenrijk is rustig rijden van levensbelang voor de veiligheid.

Met de lasergun actie die wij in meerdere straten uitvoeren, zien wij dit beeld op meer plekken in Maassluis. Wilt u ook nagaan hoe hard er in uw straat gereden wordt? Stuur dan een mail naar fractie@vvdmaassluis.nl en dan komen wij samen met u meten.

Naast hardrijders zijn de grootste problemen gerelateerd aan een wijk in aanbouw. Onder meer het parkeren buiten de vakken door de vele klusbusjes, overvolle of nog niet aanwezige vuilnisbakken en niet aangesloten lantaarnpalen. Tot slot zien wij in het Wilgenrijk, net als op Het Balkon, dat er behoefte is aan meer speelgelegenheid voor zowel kleine, als grotere kinderen.

Aankomende zaterdag komt Minister Mark Harbers (Infrastructuur en Waterstaat) met ons meelopen in de wijk rond zwembad Dol-fijn. Wij kijken uit om ook in deze wijk met bewoners in gesprek te gaan.