Ondersteuning horeca en winkeliers

Helaas lijkt het erop dat er vooralsnog geen versoepelingen lijken te komen op opening van terrassen. Dit is vooralsnog landelijk beleid waar we lokaal niet van kunnen afwijken.
Maar zeer zuur voor de ondernemers.

De ondernemers hebben het echter zeer zwaar, maar zijn vol goede moed bezig met de fase NA de lockdown, ze maken plannen en willen graag weer ondernemen.

Wij zijn zeer tevreden met de voortvarendheid van het college na de vorige lockdown, waar adequaat en snel werd geacteerd om ondernemers de ruimte te geven om te ondernemen door de vergunningen snel te geven en te ondersteunen waar nodig.

Wij ontvingen een bericht dat een verzoek om een terrasvergunning te verlenen niet in behandeling kon worden genomen omdat dat i.v.m. landelijk beleid nu niet is toegestaan. Dat geeft onrust bij de ondernemers die het toch al heel zwaar hebben. Aan de andere kant snappen wij dat u, als gevolg van landelijk beleid, nu nog geen vergunning kan afgeven.

Wel zijn wij van mening dat we een signaal af moeten geven aan alle lokale ondernemers dat wij als gemeente zodra het kan de ondernemers weer, net als na de vorige lockdown, snel en adequaat zullen faciliteren met vergunningsaanvragen. Kunt u dat signaal afgeven aan alle lokale ondernemers dat wij zodra er versoepeling is, de gemeente voor ze klaar staat om snel en adequaat te faciliteren bij het verlenen van vergunningen en daar waar mogelijk ondersteunen van bij hun initiatieven en activiteiten.