VVD: Grote uitdagingen voor Maassluis

Maassluis staat voor 2 grote uitdagingen, de bezuinigingsoperatie en de Corona-crisis. De VVD is dan ook van mening dat er niet zomaar extra geld uitgegeven kan worden. Blijven bezuinigen is ook geen optie, daardoor verarmen we de stad te veel wegens het uitstellen van noodzakelijke investeringen.

De alsmaar uit de hand lopende kosten voor de jeugdzorg en de WMO baart de VVD al langere tijd ernstige zorgen. Het besluit om uit de gemeenschappelijke jeugdregeling te stappen en de inrichting en uitvoering van de WMO goed onder de loep te nemen, is dan ook een stap in de goede richting. Bewaken en het goed inzetten van de budgetten is hierin een belangrijk aspect.

Sport en Cultuur zijn voor veel inwoners een belangrijk onderdeel van hun dagelijkse leven. Belangrijk voor zowel de fysieke als de mentale gezondheid. De VVD Maassluis heeft dan ook een motie ingediend waarin het College de opdracht heeft gekregen om de extra noodzakelijke ondersteuning voor de cultuur en de sportsector op basis van gelijke grondslagen en uitgangpunten te beoordelen. Dat we na de crisis ook nog kunnen genieten van onze sport en cultuur in Maassluis.

Uiteraard is veiligheid ook besproken, een hot item voor de VVD. Er gebeurt momenteel veel in Maassluis om overlastgevers aan te pakken. Dat is een goede zaak en de focus moet daar dan ook op blijven liggen.

Voor meer informatie www.vvdmaassluis.nl

Blijf gezond!