Oud-wethouder Elly Coenen overleden

Wij ontvingen het bericht dat oud-wethouder en raadslid van Maassluis Elly Coenen zaterdag 8 april op 88-jarige leeftijd is overleden. Elly Coenen-Vaessen was in Maassluis Lid van verdienste van de VVD.

Elly Coenen was actief in Maassluis waar zij raadslid was in de periode 1974-1981 en wethouder tussen 1981 en 1986. In 1986 werd zij benoemd tot burgemeester in Nuth (nu gemeente Beekdaelen, Limburg), wat zij tot aan haar pensioen in 1997 zou blijven. Naast haar politieke carrière gaf Elly Coenen les aan scholen in onder meer Kerkrade, Den Haag, Schiedam en Maassluis.

In een reactie noemt wethouder Sjef Evers haar “hartelijk, krachtdadig, en respectvol naar iedereen”. Hans van Wijk (destijds voorzitter en nu lid van verdienste van VVD Maassluis): "Elly was een bijzonder en markant persoon. Een goede en deskundige politica. Geliefd bij vriend en vijand. Daarnaast was zij een begenadigd spreekster en een uitstekende gastvrouw."

De uitvaart van Elly Coenen vindt in familiekring plaats.