Dinsdagavond 7 januari 2020 is Sjef Evers namens VVD geïnstalleerd als wethouder. Sjef Evers was eerder wethouder in de vorige raadsperiode. Na een korte, apart belegde, raadsvergadering werd de nieuwe wethouder gefeliciteerd door de raad, college en andere aanwezigen.

De VVD Maassluis is blij dat Sjef Evers bereid is gevonden de eerder afgetreden Gerard van der Wees op een dergelijke korte termijn op te kunnen volgen. Portefeuilles van de nieuwe wethouder zijn onder meer Financiën, Duurzaamheid & Milieu, Economie, Sport, Regionale recreatie.

Nadat de raad unaniem voor gestemd had spraken burgemeester Edo Haan, John Dolstra de wethouder toe. Namens VVD Maassluis sprak voorzitter Wouter de Nie. Hieronder zijn uitgesproken tekst.

Geacht college, raadsleden, belangstellenden en uiteraard welkom Sjef,

Vier weken geleden werd ik gebeld door Dick Snoeck met de mededeling dat onze wethouder Gerard van de Wees wilde opstappen. Dat was even schrikken , maar zoals dat gaat bij de VVD zijn we van doorpakken en doorgaan, snel gesprekken gevoerd met diverse raadgevers en de fractie en tot de conclusie gekomen dat er op dit moment maar 1 kandidaat voor ons was en dat is Sjef Evers!

We zijn dan ook blij dat we vandaag, in deze extra raadsvergadering, de raad bij elkaar is gekomen om jou te benoemen als Wethouder, we verwachten dat jij wederom met verve deze taken zal oppakken en daar hebben we alle vertrouwen in dat dat gaat gebeuren.

In het vorige college heb je al laten zien dat jij die taken uitstekend beheerst, nu met een nieuw college , met nieuwe gezichten en nieuwe onderwerpen zal dat ook weer goed gaan. Maar ook veel zaken kan je op voortborduren uit het vorige college. Dus al met al , Sjef veel succes!

Als klein steuntje in de rug hebben we voor jou een mooie bos bloemen in de kleuren van de VVD en een fles wijn. Maar omdat dit een min of meer nieuwe start is van het college hebben wij nog voor ieder college lid nog een klein cadeautje. Dit cadeautje is symbolisch, maar heeft zeker een diepere betekenis. Sommige zaken bespreek je formeel, maar soms is het goed informeel met elkaar te praten met een glas wijn. En om die open te krijgen heb je wel een kurkentrekker nodig, dus hierbij! Want we zijn er recent achter gekomen dat er geen kurkentrekker te vinden is op de 4e etage.

Leden van het college en raadsleden rest mij jullie veel succes en wijsheid te wensen voor de komende periode.